1/1

Optimalisering av kundereisen

For å imøtekomme kundenes behov, digitale ferdigheter og brukeropplevelse er det viktig for bedrifter å se på hvordan bedriften kan optimalisere kundereisen i dagens digitale verden. En god kundereise må ha fokus hos alle bedrifter, både for å kunne holde på eksisterende kunder, tiltrekke seg nye kunder eller at kundene faktisk finner frem til den informasjonen de ønsker ved første kontakt til bedriften.  Har du ansatte eller er ansatt selv som ønsker ny og relevant kunnskap på optimalisering av kundereiser og effektiv bruk av kundedata? Da er dette kurset for deg!

Målgruppe

Toggle

For å imøtekomme kundenes behov, digitale ferdigheter og brukeropplevelse er det viktig for bedrifter å se på hvordan bedriften kan optimalisere kundereisen i dagens digitale verden. En god kundereise må ha fokus hos alle bedrifter, både for å kunne holde på eksisterende kunder, tiltrekke seg nye kunder eller at kundene faktisk finner frem til den informasjonen de ønsker ved første kontakt til bedriften.  Kursene vil gi ansatte tilgang til nødvendig og ny relevant kompetanse innen optimalisering av kundereiser og effektiv bruk av kundedata.       

Forståelse av kundereisen der både nye og eksisterende kunder blir ivaretatt på best mulig måte og hvor bedriften får mest mulig kundedata de kan ta i bruk for å kunne se på nye markeder eller behov for fremtiden og gi forretningsvekst.  

Læringsutbytte: Deltakerne skal etter endt opplæring ha innsikt, forståelse og kunne kartlegge kundereisen inn mot aspekter som kundetilfredshet, effektiv bruk av CRM-system der fokus på sikkerhet og personvern er sentralt, samt bruk av nye digitale verktøy for å få til innovasjon i kundereisen.  

Det er ingen eksamen på dette kurset, men du får et kursbevis ved kursslutt. 

Kurset er gratis for deg som deltaker, da det er finansiert av HKDir (direktoratet for høyere utdanning og kompetanse) gjennom tilskuddsordningen Bransjeprogram.