Målgruppe
Å ha gode nettbaserte løsninger der brukeren av nettsiden eller den digitale plattformen finner raskt frem er et av de viktigste salgsargumentene uavhengig om det er en salgskanal eller informasjonskanal. Å tenke helhetlig og følge regler for universell utforming er viktig når man skal bygge et design som passer den enkelte bedrift eller organisasjon. Like viktig er det å undersøke hvem brukeren er av produktet/nettsiden er og foreta deltakende design ut ifra brukeropplevelser. Dette er noe bedrifter trenger kompetanse på.
Faginnhold
Kurset vil legge til rette for et faglig innhold der forståelse av viktigheten for å designe brukervennlige nettsider som er optimalisert for de kundene man henvender seg til står sentralt.
Læringsutbytte
Deltakerne skal etter endt opplæring ha innsikt og kompetanse på grunnleggende prinsipper for webdesign, brukervennlighet og brukeropplevelse og andre aspekter inn mot dette. Videre skal deltakerne få førstehåndserfaring på hvordan man kan bygge gode navigasjonsstrukturer og kunne være en ressurs inn i brukertesting på dette, samt å kunne tenke bærekraft på nettsider.
Eksamen
Det er ingen eksamen på dette kurset, men du får et kursbevis ved kursslutt.
Finansiering
Kurset er gratis for deg som deltaker, da det er finansiert av HKDir (direktoratet for høyere utdanning og kompetanse) gjennom tilskuddsordningen Bransjeprogram.