
Studiested: Lillehammer
Varighet: 2 år, deltid
Studieform: Deltid og samlingsbasert
Studiepoeng: 60
Undervisningsspråk: NO
Oppstart: September 2025
Pris: Semesteravgift og kursavgift
Søknadsfrist: 20.06.2025
Studiet gir deg kompetansen til å styrke kommunikasjonen i din virksomhet. I en tid der kravene til både intern og ekstern kommunikasjon øker, er det avgjørende for organisasjoner, offentlige virksomheter og private bedrifter å nå ut til sine målgrupper på en strategisk og effektiv måte. Riktig kommunikasjon spiller en nøkkelrolle i å bygge og forvalte et godt omdømme.
Flere virksomheter anerkjenner verdien av god kommunikasjon, noe som skaper et spennende arbeidsmarked for deg med kommunikasjonsfaglig kompetanse – spesielt i kombinasjon med kunnskap fra andre fagområder.
Studiet består av to emner, totalt 60 studiepoeng, og dekker følgende faglige fokusområder:
Kommunikasjon og organisasjon (studieåret 2025/2026)
- Intern og ekstern kommunikasjon i virksomheter
- Kommunikasjon og ledelse
- Kommunikasjon i en digital verden
- Kommunikasjonsstrategi
- Organisasjon, endring og kommunikasjon
Kommunikasjon og samfunn (studieåret 2026/2027)
- Medier, kommunikasjon og samfunn
- Prosjektledelse og team
- Samfunnsvitenskapelig metode og markedsanalyse
- Lobbyvirksomhet og samfunnskontakt
- Informasjonsberedskap og krisekommunikasjon